ŚWIAT

Techno-fantasy
Miejscem akcji jest Rubież, świat gruzów po starożytnych królestwach, zniszczonych przez magiczny kataklizm.
Jedynymi enklawami cywilizacji są klany wolnych ludzi, a opanowanie technologii Żaru pozwoliło im przeciwstawić się mocom Ciemności i hordom splugawionych.

Starożytne ruiny
Na całym obszarze Rubieży, jak nazywa się świat Klanarchii, wędrowcy mogą natknąć się na zgliszcza pradawnej cywilizacji: niebotyczne katedry wzniesione ku czci bezimiennych bóstw, gruzy miast i kamienic z granitowymi gargulcami, świątynie stojące na szczycie szkieletów drapaczy chmur oraz rozległe kompleksy z czarnego metalu, wypełnione posągami starożytnych demonów lub bogów.
Ruiny fantasy są stałym elementem tła krajobrazu Rubieży.

Splugawieni
Na kamiennych tablicach w Wieżycy wyryto, że w szalony władca minionej ery zaprosił Ciemność do swych świątyń. Wraz z nią nadeszły jej dzieci – upiory i obleczone w ciało demony.
Dzisiaj świat Rubieży, szczególnie ciemne bory, posępne ruiny i samotne warownie zamieszkują splugawieni – społeczności, które oddały duszę demonom i obcy im jest styl życia wolnego człowieka.
To właśnie splugawieni są największym niebezpieczeństwem Unii wolnych klanów.
Hurma Ebionici Wilkołaki Kult maszyn
Hurma
Hybrydy ludzi, zwierząt i roślin czczą dziką naturę. Zamieszkują gniazda władane przez potężne wiedźmy.Ebionici
Okultyści pod przywództwem Wiecznego Cesarza, którzy wierzą, że władają Ciemnością, a są jej niewolnikami.Wilkołaki
Brutalne, agresywne potwory. Żyją w watahach, rządzonych przez najsilniejszego osobnika.Kultyści maszyn
Czciciele spaczonej technologii upodabniają się do maszyn, zastępując organy mechanicznymi protezami.Kultyści upiorów, którzy w zamian za wierną służbę, krew i ciało dla swych władców otrzymują Dary Ciemności. Demony, jakie wypełzły z ruin. Poszukują pokarmu – świeżego mięsa i dusz. Często stają na czele nowych dzikich kultów .

Wolne klany
Na dzikich ziemiach Rubieży rozproszonych jest tysiące klanów, w których żyją wolni ludzie. Nie zamierzają uginać karku przed potęgą splugawionych, ani nie szukają oparcia w mocach Ciemności.
Ich siedziby są enklawami cywilizacji pośród białych plam na mapie. Dobrze ufortyfikowane, stanowią bezpieczną przystań dla podróżnych, ośrodki władzy, rzemiosła i handlu.
Każdy wolny klan przynależy do jednej z czterech Frakcji – łączy je wspólnota dziejów, kultura i styl życia.
Cztery Frakcje połączone są sojuszem w ramach Unii: posiadają wspólną stolicę, walutę, prawo i urzędników.
Postać graczy będzie przynależeć do klanu wybranej przez siebie Frakcji:
- Hanza
- Kompanie Soldackie
- Gildia Mechniastów
- Kongregacja Rytualistów
Hanza Kompanie Soldackie Gildia Mechanistów Kongregacja Rytualistów
Hanzyci
Lordowie i damy kultywują rycerską tradycję. Ród skupiony jest wokół seniora i swoich wasali. Słyną z pewności siebie i nieugiętości w działaniu.Soldaci
Srodzy wojownicy, którzy wynajmują swoje miecze bogatszym Frakcjom.Znani z awanturniczego stylu bycia, niewyparzonej gęby i gorącej krwi.Mechaniści
Technokraci – racjonalni, wszechstronnie wykształceni. Posługują się zaawansowanym sprzętem i gadżetami żarowymi.Rytualiści
Okultystyczne bractwo, które walczy z Ciemnością. Eksperci w walce z upiorami. Zdyscyplinowani i niezłomni, oblicza kryją pod rytualnymi maskami.

Technologia i żar
W ciągu tysięcy lat, ruiny dawnych cywilizacji nasiąkły mocami tak potężnymi, że w niektórych miejscach stal i kamień przeistoczyły się w Żar, minerał o srebrzystej barwie, emanujący potężną energią.
- Technologia żarowa to filar współczesnej cywilizacji. Inżynierowie wykorzystują jego energię do konstruowania skomplikowanych artefaktów
- Żar stał się najcenniejszym źródłem energii. Wiedźmy Hurmy czerpią jego moce do dzikich rytuałów a demony posilają się nim, by stać się jeszcze potężniejsze. Kto ma Żar, ma władzę.
MECHANIKA

Filmowa mechanika
Mechanika zgodnie z duchem gry jest stworzona dla graczy, którzy szukają prostych i szybkich rozwiązań:
- Łatwe opanowanie przez nowe osoby
- Podstawa jest bardzo prosta, jednak pozwala na wiele kombinacji
- Wspiera konwencję gry o nastrój mrocznego techno fantasy
- Została opracowana, by pomagać snuć sesję w stylu filmowym: dynamicznych scen, widowiskowych akcji, twistów fabularnych

Specjaliści
Twój bohater od razu będzie zawodowcem w swojej dziedzinie.
Drużynę tworzą kompetentni specjaliści, wybrani przez społeczność w celu realizacji konkretnego zadania.
Najpierw narrator informuje o szczegółach misji, a potem gracze tworzą postaci, aby lepiej je dopasować je pod wyzwanie.

10 Archetypów
Każdy posiada indywidualną Kartę rozwoju i Talentów:
- Egzorcysta
- Inkwizytor
- Kronikarz klanowy
- Przepatrywacz
- Rzecznik rodu
- Siepacz
- Szabrownik
- Technomanta
- Wiedźmiarz
- Żerca

Prosty test
Testy wykonujemy 5 kośćmi 10-ściennymi (5k10). Na każdej kostce, na której wypadnie mniej lub równo oczek, co wartość Cechy twojej postaci, zyskujesz 1 sukces. Trudne zadania wymagają większej ilości sukcesów.
Cała mechanika rozrysowana graficznie – widzisz co się dzieje w grze i co się dzieje za stołem.


Dominowanie Ciemności
W każdej chwili możesz nałożyć stan Zagubiony na bohatera (tylko gracze go posiadają), by otrzymać duże wsparcie mechaniczne.
Narrator może zdjąć ten stan z Twojej postaci aby wspomóc Ciemność i stworzyć scenę, w której sługi Mroku są silniejsi.
Za korzystanie z plugawych artefaktów i silnych stymulantów zaznaczasz Splugawienie – gdy przeholujesz twój bohater stanie się sprzymierzeńcem Ciemności.
Wszystko jest Talentem

Talenty
- Każda sztuczka, przedmiot, zdolność, artefakt, czar, które wpływają na zasady gry zostały opisane w formie Talentów.
- Niektóre Talenty są przypisane archetypom, inne Frakcji, a jeszcze inne są porozrzucane po podręczniku.
- Bohater rozwija się poprzez nabywanie nowych Talentów.
Mechanika postaci na 2 kartach
Cała mechanika bohatera , znajduje się na kartach Frakcji i Archetypu.

Karta Frakcji
- Dedykowana osobno każdej z 4 Frakcji
- Metryczka postaci
- Statystyki bohatera
- Działania, za które bohater zdobywa Doświadczenie
- Zasoby, czyli Talenty do zakupu przed każdą sesją

Karta Archetypu
- Dedykowana osobno każdemu archetypowi
- Drzewo Talentów, idąc którym bohater rozwija statystyki i nabywa nowe Talenty
- Spirala Splugawienia, pokazująca wpływ Ciemności na postać